יום שישי, 18 במאי 2018

הסבר על היטלר וסוד הצלחתו :

הסבר על היטלר וסוד הצלחתו :

הסבר על היטלר וסוד הצלחתו : 
להיטלר היתה אישיות כפייתית, תוקפנית, שתלטנית, מניפולטיבית, ערמומית. הוא  לא היה אדם מעמיק או אינטיליגנטי. נתפס בקלות לדעות קדומות ושכנע עצמו בנכונותן. היה בו רוע בלתי רגיל והעדר מוחלט לקלוט משמעות מוסרית ואבחנה בין טוב לרע. בתהליך של שקר עצמי שכנע עצמו בצדקת מעשי הזוועה. למשל הוא אמר ב 1944 שאנחנו הגרמנים רוצחים את היהודים מחוסר ברירה כי הם תקפו את גרמניה ראשוניים וכמו כן המות שלהם מידנו הוא הומני ,המות בגז מהיר בעוד שאנגליה שמופעלת ע"י היהודים רוצחת את הגרמנים באכזריות, בהטלת פצצות תבערה על ערי גרמני ששורפות אזרחים בבתיהם. היה לו כושר רטורי דמגוגי גבוה. הוא הצליח להפנט את שומעיו ולסחוף אותם.




יחד עם זאת גם מזל רב היה לו. העיתוי. לפני המשבר הכלכלי של 1929, שהיה הקש ששבר את גב הגמל עבור רוב העם הגרמני, הוא קיבל רק 2.5% מהקולות. הגרמנים סבלו במלחה"ע ה 1, מליון חיילים הרוגים, חיים קשים של צנע ורעב בעורף, הם הפסידו, הושפלו קשה מאד בחוזה ורסאי, כל אשמת המלחמה הוטלה עליהם שלא בצדק והוטלו עליהם פיצויים כבדים, התרוששו במשבר ההיפראינפלציה של 1923, התרוששו שנית ב 1929, אחרי 19 שנות סבל בל יתואר הם בחרו בהצבעת מחאה למי שנראה להם מה שצריך, אדם לאומי, כוחני, תקיף שישבור את הכלים, כי נמאס להם. רוב מצביעיו לא היו אנשים עם אמונה מעמיקה מוצקה באידאולוגיה הנאצית.



היטלר אימץ אידאולוגיות פשטניות מופרכות ,פסאודו מדע שהיו קיימות לפניו .התיאוריה שהגזעים שונים בתכונות האופי והאינטיליגנציה שלהם. תיאורית הדרוויניזם החברתי והחיבור בין השתיים. 
אפילו חיבור לדרוויניזם בטבע, החזק מנצח את החלש ואין רחמים לחלש וטבעו של הנמר לא משתנה. וכמובן, הארים, הגרמנים הם הגזע העליון ובתחתית הגזע היהודי. מתחבר גם לאנטישמיות החילונית שהיתה לפניו.
כל אלו נרקחו לתיאוריה אחת ביזרית חולנית שנקראת הנאציזם.
 הוא באמת האמין לכל התורה האבסורדית הזאת....

  מאפיין נוסף הוא אישיות של מהמר כפיתי ונטיה להקצנה אין סופית ואובססיבית ,כמי שמבקש את האפוקליפסה ולא יפסיק עד שתגיע. זה בא לידי ביטוי בעיקר במלחמה ולא לפניה.

היטלר ידע לעשות רושם של איש חזק ומפחיד ולהלהיב את שומעיו המתוסכלים לפני שנבחר. הבין את כוח התעמולה, הבין כמה קל להסית ולסחוף אנשים אחרי כל תיאוריה, בעורמה מניפולטיבית ומצא אנשים שמתאים לעשות עבורו את מלאכת השיווק הנכלולית, בעיקר גבלס אבל גם גרינג ורוזנברג.
הוא הצטיין בסחיפת הקהל בנאומים. היה לו קול חזק וחזות נחרצת בקולו ,הבעות פניו  וידע לסחוף את הקהל באמצעות סוגסטיה.

הוא  ידע ביחסי אנוש אחד על אחד מתי הוא צריך את השני ולהיות מקסים ומחמיא ומצד שני ידע מתי להטיל אימה.

אבל התכונה החזקה ביותר אצלו היה השילוב של חוש העיתוי עם המניפולטיביות השקרנית. הוא היה שקרן ממש מצוין והפך את השקר לכלי עבודה להשגת מטרותיו.

 הדוגמא המפורסמת ביותר היא כמובן האופן בו מרח את צ'מברלין במינכון ב 9.38, מכר אשליות שלום לאדם שהשתוקק בכל מחיר למנוע מלחמה.
דוגמא נוספת היא נאום השלום של 21.5.35 ברייכסטג. באותה תקופה נזקק לזמן כדי להתבסס, להתארגן, לבנות בחשאי צבא והשמיע דברי שלום במתק שפתיים, שבדיעבד נשמעים כמו העוקץ המושלם.

דוגמאות נוסות הן פיברוק התקיפה כביכול של פולין על מוצב גרמני ב 1.9.39 כהצדקה למלחמה, בנית מחנה לדוגמא ליהודים, טרזינשטט, עבור ביקורי הצלב האדם ,כל המשחק הכפול התקשורתי בנוגע לגורל היהודים מ 42 ואילך , הסתרתו מהעולם תוך פיזור רמזים כלפי פנים בעיתוני גרמניה.

דוגמאות נוספות:
 היטלר מיתמם שלא רצה במלחמה:




תוכנית שלום שהציע רק יממה לפני ההתקפה על פולין:




היטלר מבקש במתק שפתיים שצ'רצ'יל יאמין לו שהוא מבקש שלום עם בריטניה....



היטלר לא היה דתי  ובז לדת ובמיוחד היו לו בעיות עם הנצרות. כמאמין שהיהודים הם מטבעם, כגזע נחותים ושטניים, לא יכל לקבל כמה דברים בנרצרות, האמונה שהיהודים בעבר היו העם הנבחר, שישו עצמו היה יהודי וכל הקבלה של הברית הישנה כתורת אמת וכמו כן כפאשיסט שהאמין שלחזק הזכות לחסל את החלש, בז לתורת השלום והפציפיזם בברית החדשה, הושטת הלחי השניה.

כל זה לא הפריע לו כשהיה צריך ב 1934 להשיג את תמיכת הכנסיה ושיתוף פעולה איתה להשמיע במתק שפתיים להתבטא בעד הדת, הערכים הדתיים ומוסדות הכנסיה.

https://www.goodreads.com/quotes/637690-secular-schools-can-never-be-tolerated-because-such-a-school



היטלר לא באמת התענין בכלכלה ,מטרתו היתה להקים מדינה מיליטריסטית חזקה ואז להשתלט על אירופה, במיוחד מזרח אירופה והפוך אותה למרחב המחיה של העם הגרמני.
הוא ידע שהסוציליזם פופולרי בקרב גרמנים רבים ולכן השתמש בהתבטאויות סוציליסטיות כדרך להשיג תמיכה. המדיניות הכלכלית שלו היתה לא לטובת הפועלים אלא להכפיף הכל לכלכלת המלחמה ולהשתמש לצורך כך הן בבעלי ההון והן בפועלים.





נאמר על אשוויץ שנוהל בשיטת הפרודיה על הנורמליות. בשער המחנה היה שלט ,העבודה משחררת", היהודים שהגיעו עברו סלקציה ע"י רופא" מכובד, לבדוק מי מתאים לעבודה ואת מי שלא שולחים לנוח ( מנוחה לנצח נצחים),הם נשלחו למקלחות לעבור חיטוי ,רק שהם היו החרק שמודבר בחיטוי, לאלו שנשלחו לעבודה נתנו אוכל, רק בכמות של הרעבה, היתה להם מרפאה אם חלו ,רק כמעט בלי תרופות ואמצעים ,הם הורשו לנהל חיי תרבות, עד המות שחייב להגיע, על ההמתה בגז לא דיברו במפורש ואסור היה לצלם. כך כל המשטרה הנאצי כל כולו התנהל בשיטת הפרודיה וההצגה של הנורמיות והדיבור בשפה כביכול תואמת לערכים הנאורים במערב.

מקורות:

נאום לדוגמא של היטלר, יוטיוב.

https://www.youtube.com/watch?v=FJ3N_2r6R-o

https://www.youtube.com/watch?v=4zRf5V--BRA

https://www.youtube.com/watch?v=brBJEPCwQUA

https://www.youtube.com/watch?v=OASF9Kn1jhc


נאום השלום של היטלר.

נאומי השלום של היטלר:


 אריסטו אמר שיש להתעלם מהכזב של המראה החיצוני של הדברים ולהצליח להתבונן בכל דבר אל תוך טבעו האמיתיראו המסמך המצורף לענין טכניקות הכזב של היטלר.יש לבחון דברים לעומק כפי שהם באמת....

מדובר על הנאום של היטלר ברייכסטג ב 21/5/1935
באותה תקופה היה היטלר זקוק לזמן כדי לבנות צבא אדיר שישמש מקור העוצמה למעשי התוקפנות במדיניות החוץ בשנים 38-9 ואח"כ הכח המכריע במלחמה שתפרוץ

כך הוא קיווה... 
בינתיים ,כיוון שטבעו היה ידוע לעולם מספרו מיין קאמפ ומעשרות נאומים מתלהמים ומטורפים והיה ברור לכל שהלוגיקה של הנציונלסוציאליזם מוליכה למלחמה גדולה ,והוא פחד שאנגליה וצרפת יקדימו תרופה למכה הוא היה צריך להרדים בשמירה את אנגליה וצרפת ונאום הכזב הזה היה אבן הפינה במדיניות ההונאה
היטלר התבטא ב 1933 שאילו ידע שיגיע לשילטון, לא היה כותב במיין קאמפ פרוגרמה כל כך ברורה ושקופה , אלא מערפל את דבריו.
ציטוט מתוך שירר בנושא:

בערב  ה 21 במאי 1935 נשא נאום שלום חדש ברייכסטג- אולי הנאום הנמלץ , בודאי אחד הנאומים הפקחיים והכוזבים ביותר ,
ששמעתי ברייכסטג מעודי , אף שהאזנתי לכולם.היטלר היה שרוי במצב רוח נינוח ושפע לא רק רוח של ביטחון אלא גם - להפתעת שומעיו - רוח של סובלנות ופיוסים.למרבה האירוניה באותו יוםהוציא היטלר את החוק הסודי להגנת הרייך שבמסגרתו התנהג תהליך החימוש מחדש ובנית צבא למלחמה ...לא היתה שום  מרירות או קריאת תגר בדבריו לאומות שגינו את הפרת הסעיפים  הצבאיים של וארסאי. במקום זה השמיע הבטחות כי אין הוא מבקש אלא שלום והבנה, המבוססים על צדק לכל.הוא דחה את עצם רעיון המלחמה. המלחמה היא חסרת שחר, חסרת תועלת ומעשה זוועה."הדם שנשפך ביבשת אירופה במרוצת 300 השנים האחרונות אינו עומד בשום יחס לתוצאות הלאומיות של הארועים.בסופו של דבר צרפת נשארה צרפת, גרמניהגרמניה , פולין פולין,ואיטליה איטליה.האנוכיות השולשלתית, היצרים הפוליטיים והעיוורון הפטריוטי לא השיגו בתמורות המדיניות המרחיקות לכת לכאורה ע"י שפיכת נהרי דמים, מבחינת ההרגשה הלאומית , אלא הישג לאומי זעיר ביותר. הוא לא שינה מיסודואת אופים של העמים.אילו היו מדינות אלו מקדישות חלק זעיר מקורבנותיהן למטרות נבונות יותר היתה בודאי ההצלחה גדולה ובת קיימא יותר..
גרמניה , הכריז היטלר, אינה מעלה כלל על דעתה לכבוש עמים אחרים."תורת הגזע שלנו רואה בכל מלחמה כיבוש ושליטה בעם נוכרי דבר המביא במוקדם או במאוחר לתמורות ומחליש את המנצח מבחינה פנימית ולבסוף מביא לתבוסתו. מאחר שאין עוד שטחים ריקים באירופה , כל ניצחון יכול לכל היותר להסתיים בגידול כמותי של מספר התושבים של אחת הארצות.אולם אם האומות מייחסות חשיבות כה רבה לכך, יכולות הן להשיג זאת בלי דמעות בדרך פשוטה וטיבעית יותר - ע"י מדיניות סוציאלית בריאה , על ידי הגדלת נכונות האומה להביא ילדים לעולם.דרמניה הנציונל סוציאליסטית רוצה בשלום בגלל אמונותיה היסודיות. היא רוצה בשלום גם הודות להכרה בעובדה הפשוטה והפרימיטיבית ששום מלחמה אינה עשויה לשנות באופן יסודי את מצוקות אירופה. התוצאה העיקרית של כל מלחמה היא השמדת הדור הצעיר של האומה גרמניה זקוקה לשלום ורוצה בשלום."הוא הוסיף לחזור על הנקודה הזאת.לבסוף העלה 13 נקודות ספיציפיות לשמירת השלום , שנראו נפלאות כל כך, שיצרו רושם עמוק וחיובי לא רק בגרמניה אלא באירופה כולה.
הוא הקדים להן דברי תזכורת."גרמניה הכירה חגיגית ונתנה ערובה לגבולות צרפת כפי שנקבעו אחרי משאל העם של חבל הסאאר, בזה ויתרנו סופית על כל תביעה לגבי אלזס ולוריין,  חבל ארץ שלמענהונלחמנו בשתי מלחמות גדולות.בלי להביא בחשבון את העבר כרתה גרמניה ברית אי התקפה עם פולין. אנו נקיים אותה בנאמנות ובלי תנאים.אנו מכירים בפולין כמולדת של עם גדול ובעל הכרה לאומית."אשר לאוסטריה :"גרמניה אינה מתכוונת ואינה שואפת להתערב בענינים הפנימיים של אוסטריה , לספח את אוסטריה , או לבצע אנשלוס."13 הסעיפים של היטלר היו מקיפים למדי.גרמניה לא תוכל לחזור לג'אנווה כל זמן שחבר הלאומים לא ניער חוצנו מווארסאי.לכשיעשה הדבר הזה ויוכר השיוויון המלא של כל העמים, רמז , גרמניה תחזור ותצטרף לחבר.גרמניה מכל מקום תכבד ללא תנאים את הסעיפים הצבאיים של חוזה ורסאי , לךרבות הסעיפים הטריטוריאליים.במיוחד היא תשמור ותקיים את ההתחיבויות הנובעות מחוזה לוקראנו.
היטלר גם התחייב בשם גרמניה לשמור על פירוזו של חבל הריין.אף כי הוא מוכן בכל זמן לרחת חלק במערכהה על ביטחון קולקטיבי , מעגדיפה גרמניה הסכמים דו צדדים, והיא מוכנה לכרות בריתות אי התקפה עם המדינות השכנות.היא גם מוכנה להסכים להצעות הבריטיות צרפתיות ולהחליף את חוזה לוקראנו בהסכם אוירי.אשר לפירוק הנשק, היה מוכן היטלר להצעה הקיצונית ביותר."הממשלה הגרמנית מוכנה להסכים לכל הגבלה אשר תביא לחיסול כל הנשק הכבדים ביותר , במייחוד אלו שנועדו להתקפה , כגון תותחים כבדים ביותר וטנקים כבדים.גרמניה מצהירה כי היא מוכנה להסכים לכל הגבלה שהיא על גודל התותחים , אוניות הקרב , סיירות וספינות טורפדו.בצורה דומה מוכנה גרמניה להסכים להגבלות על נפח הצוללות או לחיסלן המלא.למרבה האבסורד בדיוק ביום נאום זה הוציא היטלר את החוק הסודי להגנת הרייך, צעד חשוב בהכנות החשאיות למלחמה מעשה ידיו ( !!! ) בהקשר זה הציע היטלר פיתוי מיוחד לביטניה הגדולההוא היה מוכן להגביל את הצי הגרמני החדש ל 35 אחוז מן הכוחות הימיים הבריטים. אכן , הוסיף, דבר זה ישאיר את גרמניה ב 15 אחוז למעטה מהנפח הימי הצרפתי .על טענות שהועלו בחו"ל , כי זו תהיה רק התחלה של דרישות גרמניות , ענה היטלר, "לגבי גרמניה זוהי דרישה סופית ומחייבת".
שעה קלה אחרי עשר בערב הגיע היטלר לסיכום:" מי שיבעיר לפיד מלחמה באירופה אינו מבקש אלא תוהו ובוהו.אנו מכל מקום חיים באמונה איתנה , כי בימינו תתגשם לא ירידתו של המערב אלא התחדשותו.אנו גאים על כך, שגרמניה עשויה לתרום תרומה בת אלמות למפעל גדול זה , וזוהי אמונתנו הבלתי מעורערת.
היו אלו דברים ממותקים של שלום , תבונה ופיוס ובדמוקרטיות המערביות של אירופה , מקום שם ערגו העמים והממשלות לשלום עד כדי ייאוש , וחיפשו יסוד לכך ואף קלוש , הדברים נישתו בצמאה.העיתון רב ההשפעה , הטיימס של לונדון, קידם אותם בשימחה כמעט היסטרית. "הנאום הוא הגיוני ,ישר ומקיף. שום אדם שיקראנו בדעה בלתי משוחדת לא יפקפק ,כי הנקודות שהעלה הר היטלר עשויות להוות בסיס הוגן להסדר מלא עם גרמניה- עם גרמניה חופשית, חזקה,שווה במקום גרמניה מובסת שניכפה עליה השלום לפני 16 שנים.יש לקוות כי הנאום יתקבל בכל מקום כביטוי כן ושקול , המתכוון בדיוק למה שהוא אומר.
"כתב עת גדול זה , אחת מגאוות העיתונות האנגלית , עתיד למלא , בדומה לממשלת צמברלין תפקיד מפוקפק בפיוס הרה השואה שפייסו הבריטים את היטלר. אך בעיני , לפחות, יש לו אפילו פחות צידוק מאשר לממשלה , שכן כתבו בברלין , נורמן באבט , ששימש כתבו עד שגורש ב 16 לאוגוסט 1937, היה מקור אינפורמציה על מעשיו וכוונותיו של היטלר , שהיה מאלף יותר מכל מקורות האינפורמציה של כתבים זרים או דיפלומטיים זרים, לרבות בריטיים. אף על פי שהרבה ממה שכתב לטיימס מברלין באותם ימים לא פורסם כפי שקבל לעיתים קרובות בפני וכפי שאושר לימים , בודאי קראו עורכי הטיימס את כל מברקיו ועל כן היו יכוליםלדעת מה מתרחש באמת בגרמניה הנאצית ומה נבובות הן הבטחותיו המפוצצות של היטלר..
אני עושה ככל יכולתי לילה אחרי לילה , להרחיק מן העיתון כל דבר העלול לפגוע ברגישותם של הגרמנים. כתב גפרי דאוסון , עורך הטיימס ב 23/5/37
לכתבו בג'נווה ה.ג. דניאלס..איני ניכול לזכור דבר שנדפס מזה חודשים רבים אשר יכלו לראות בו משום פרשנות לא הוגנת..
---------------------- ------------------------------------------
וציטוט מעוד נאום שלום של היטלר ממאי 1933 :
"
"נאום השלום" של היטלר (מאי 1933): "מטרת המהפכה הגרמנית היא להשיג מחדש ממשל יציב וסמכותי, שייהנה מאמון העולם, מה שיאפשר את שובו של עמנו לקהיליית המדינות. בדבריי כגרמני נציונל סוציאליסט, אני מכריז בשם הממשלה הלאומית כי אנו החיים בגרמניה מלאי הבנה לרגשות ולדעות ולתביעות הצודקות של העמים האחרים. הדור הנוכחי של גרמניההחדשה, שסבל עוני רעב ומצוקה, סבל נורא מן הטירוף של זמננו מכדי שיוכל לכרות חוזים עם אחרים על בסיס כזה. אהבתנו האין סופית והנאמנות למסורתנו הלאומית גורמים לנו לכבד את הדרישות הלאומיות של אחרים ולרצות מעומק ליבנו לחיות עימהם בשלווה ובידידות...מוטב היה לו לעולם, שחוזה ורסאי היה מביא בחשבון את הקשיים השונים של גרמניה, שהרי מטרתו של חוזה צודק הוא לא לפתוח פצעים ישנים, אלא לרפא אותם. חוזה שלום מקיף לבעיותיה של אירופה באותו זמן היה מהווה הסדר לגבי המזרח, שבו היו מיושבות תביעותיה ההגיוניות של פולין עם זכויותיה הטבעיות של גרמניה. חוזה ורסאי לא יצר פתרון שכזה. ובכל זאת, שום ממשלה גרמנית לא תבטל את חוזה ורסאי עד שיוחלף בהסכם טוב יותר. על הכל להכיר בתוקפו המשפטי של החוזה".

"


 הערך פייסנות והסכם מינכן.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%AA_%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%9B%D7%9F
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeasement




האם היטלר היה סוציליסט:
הנאצים היו ימין פאשיסטי גזעני. איך רצון לכבוש ולשעבד עמים, לטעון שהגזע שלך עליון, להיות  
בתגובה להודעה מספר 4

  
אנטישמי מתיישב עם סוציליזם ?
האם הנאצים / היטלר היו סוציליסטים ?
היטלר היה גדול השקרנים המניפולטיבים של כל הזמנים. הוא היה להטוטן מניפולטיבי וידע בערמומיות מפחידה להגיד בכל מקום בכל זמן את מה ש"נכון" להגיד באותו רגע כדי לקדם את מטרותיו והאינטרסים שלו ולנוות את הקהל ללכוונו לשרת את רצונותיו. הוא אמר המון דברים סותרים במקומות שונים ובזמנים שונים כשלא באמת התכוון לא לדבר א' שאמר ולא להיפוכו. לכן שום ציטוט מדברי היטלר אין לו שום ערך הוכחתי. דבר שני, נניח שיבוא עכשיו מישהו וירסס ברובה 100 ילדים ואז יצהיר: אני קפיטליסט, אני בעד קפיטליזם, זה יכתים את הקפיטליזם והקפיטליסטים ? שום סוציל דמוקרט לא מסכים שהיטלר היה סוציליסט ולא תומך בו.
התמונה הזאת מציגה את ההשלכות של בחירה בפסיכופת, שקרן פתוגוי, פאשיסט שמאמין בכיבוש מדינות שכנות שיהיו מרחב מחיה לעמו ומאמין בהשמדת עמים שלדעתו הם נחותים. אין לזה קשר לסוציליזם. יש לכם, הליברטריאנים, אובססיה לחבר את היטלר לסוציליזם. יש כמובן דרכים יותר רציונליות ויותר נכונות עובדתית ואינטיליגנטיות ולא דמגוגיות לתקוף את החולשות של סוציליזם. אתם רק הופכים את עצמכם לבדיחה ולסהרורים עם הענין האבסורדי הזה.
אפשר למצוא השוואות בין היטלר לכל דבר כמעט, אז מה. תן לי חצי שעה ואני אכתוב איזה מסמך מנומק שנותן קווים משווים בין נתניהו להיטלר או בין זהבה גלאון להיטלר או כל אחד להיטלר. זה עדיין דמגוגיה. היטלר היה צמחוני ואהב כלבים. האם כל הצמחונים ואוהבי הכלבים הם נאצים ?
לגבי המדיניות בשטח.... זה היה משטר דיקטטורי שלא הלעים את אמצעי הייצור אבל ניהל כלכלת מלחמה. העובדים היו חייבים לעבוד ותמורת שדכר נמוך. בעלי ההון הרוויחו יפה אבל היו חייבים לציית לרצון הממשלה. הכלכלה הנאצית לא היתה קפיטליסטית או סוציליסטית והשליטה של הממשלה על הכלכלה לא נבעה מפילוסופיה סוציליסטית אלא מפילוסופיה לאומנית, פאשיסטית וההכרח להכפיף את הכלכלה לצרכי המלחמה וצבירת הכח של הממשלה הפשיסבטית. לממשל סוציל דמוקרטי יש סיבות אחרות לגמרי להגבלות על החופש הכלכלי. זה שוב אותו הענין: היטלר היה צמחוני ואוהב כלבים ולכן כל צמחוני וכל אוהב כלבים הוא נאצי.

אני טוען שהמדיניות אולי היתה יכולה להראות דומה לסוציליזם , פעולות מסוימות אולי היו יכולות להיות דומות למעשים שסוציליסטים היו עושים ולעומת זאת פעולות אחרות במובהק היטיבו עם בעלי ההון.אבל המטרה והמניע וההתנהלות לא היו כאלו. מטרת הסוציליזם להיטיב עם הפועלים וההמונים ואילו הנאצים ניהלו כלכלת טרום מלחמה ,מטרתם היתה לבנות בסיס כלכלי- צבאי למלחמת עולם שידעו שיעשו. הם שיתפו פעולה עם בעלי ההון ,להמונים הם הבטיחו שלא יהיו מובטלים,כדי שיהיו מרוצים ולא ימרדו וכי כשמישהו לא עובד זה הפסד למדינה וממשל טוטליטרי כזה לא ישלים עם זה אבל ריכוזיות כלכלית כדי לפתוח במלחמה פשיסטית שזו המטרה ,זה ממש ממש לא אותה הדבר כמו המטרה של כלכלה סוציליסטית שהאידאולוגיה שלה היא שלום בין עמים אחוות עמים.קווי הדמיון שתצמא בין השיטה הכלכלית הנאצית לסוצילזם זה שוב אותו הדבר כמו היטלר היה צמחוני ,הנה מצאו קווי דמיון בין צמחונות וצמחונים לנאציזם.
אני מקווה שאתם מבינים שאתם ,הליברטריאנים,חושבים בויכוחים הדבילים האלו כמה המחשבה שלהם רדודה,לא עמוקה,פלקטית,דמגוגית,ללא יכולת לאבחנות עומק. היטלר ניהל כלכלה ריכוזית= הנאצים היו סוציליסטים= הוכחנו שסוציליזם זה רוע. אתם רק עושים צחוק מעצמכם,שוב ושוב ושוב.

תקרא כאן על מה שהוא עשה לאיגודים המקצועיים: זה לא סוציל דמוקרטיה, זה פאשיזם כלכלי:
היטלר לא יכל להרשות לעצמו איגודים עובדים המכתיבים תנאים גם משום שהמשטר האנצי הוא משטר טוטאליטרי שאינו סובל כל התנגדות וגם משום שהכתבת תנאים תפגע בתוכנית ההבראה של היטלר. היטלר שבר את כוחם של הפועלים על ידי מאסר מנהיגיהם והאחדת כל האיגודים המקצועיים המנוהלים על ידי גוף אחד המנוהל בעצמו על ידי הממשלה.
במסגרת תהליך -הנאציפיקציה של גרמניה בוצע פיזור האיגודים המקצועיים והקמת "חזית העבודה הגרמנית", 1933 – צעד של חקיקה.
במאי 1933 היטלר פיזר את האיגודים המקצועיים והוציא אותם אל מחוץ לחוק, משום שהם היו בסיס הכוח של הקומוניסטים והסוציאליסטים = מתנגדי הנאצים.
במקום האיגודים המקצועיים, הקימו הנאצים את "חזית העבודה הגרמנית" = ארגון העובדים והמעבידים, שהיה שייך למפלגה הנאצית. "חזית העבודה הגרמנית" קבעה את יחסי העבודה בין העובדים והמעבידים, את תנאי העבודה: שכר, ימי חופשה ועוד, היא אסרה על שביתות והשבתות והיא עסקה גם בארגון פעילות תרבותית וטיולים לעובדים ולמעבידים בשעות הפנאי.
מי שלא השתייך לחזית העבודה לא יכול היה להתקבל לעבודה.
כיצד סייעו פיזור האיגודים המקצועיים והקמת "חזית העבודה", להיטלר, להרוס את הדמוקרטיה ולבסס את המשטר הנאצי בגרמניה?
צעד זה פגע בזכויות דמוקרטיות בסיסיות כמו: הזכות להתאגד (להקים איגודים, ארגונים), הזכות לשבות ולהשבית וכו'.
"חזית העבודה" פיקחה על אזרחי גרמניה פיקוח הדוק (טוטלי) בשעות העבודה ובשעות הפנאי, וזו פגיעה בחרות הפרט.
היטלר לא הקים את המפלגה הנציונל סוציאליסטית- הוא השתלט עליה.)
מדובר בהבדל גדול שהיה צריך לציין.
היטלר נשלח "לרגל" במפלגה הסוציאליסטית הלאומנית, ובהמשך הפך לתועמלן שלה, ואח"כ הפך לראש המפלגה.
כלומר, המפלגה "המקורית", על סדר היום הסוציאליסטי שלה, לא עניינה אותו. היא היתה רק כלי שבאמצעותו הוא הגיע לשלטון. לגבי החלק השני: הלאומנות, זה התאים לו מאד.

היטלר לא היה לא קפיטליסט ולא היה סוציליסט. מ 1933 הוא ניצל את כולם כדי להכין צבא למלחמת עולם.לא היתה לו אידאולוגיה כלכלית ולא ענין אותו הכלכלה אלא יצירת מרחב המחיה במזרח ולהשמיד את היהודים.ענין אותו באמצעות דיכוי לכפות על בעלי ההון והפועלים לבנות עבורו את מכונת המלחמה הדרושה למלחמת עולם. האידאוןלגים הנאצים, רוזנברג וגבלס דיברו נגד הסוציליזם שמעדיף אינטרס מעמדי על פני טובת העם והם דיברו נגד הקפטליזם שמעדיף את האינטרס והזכויות של הפרט על פני טובת המדינה והעם.
היטלר גם נאם ב 1935 מסיבות טקטיות נאומי שלום חנפנים במתק שפתיים. נו אז הוא היה אוהב שלום ?
אלו שמושווים כמובן מתעלמים מזה שבנאציזם המטרה הסופית היא כיבוש והשתלטות הגזע הארי הלבן ובראשם העם הגרמני,על כל אירופה ואולי על כל העולם, שיעבוד הגזענים הנחותים והשמדת הגזע היהודי ובבסיס יש את חלוקת בני האדם לגזעים. בקומוניזם הנחת המוצא היא שכל בני האדם שווים והמטרה הסופית היא אחוות עמים ושיוויון בין כל בני האדם.
כלומר הנאציזם הוא מרושע מטבעו לעומת זאת רעיון היסוד של הקומוניזם הוא רעיון יפה ,אידאלי נשגב, אבל בגלל שזה נוגד את טבע האדם ,הנסיון ליישם אותו הוליד דיקטטורות רצחניות שגרמו סבל נוראי ורצחו מליונים רבים.
בקיצור ,חששני שהרצון להוכיח את המבוקש, להוכיח שזה "דומה","מאותו הסוג", גרם להם להתעלם מהבדל תהומי בבסיס האידאולוגיה...

מתוך ויקיפדיה:
"במצעה המקורי, "תוכנית עשרים-וחמש הנקודות" (גר') מ-1920, קראה המפלגה הנאצית להלאמת כל הבנקים וחברות הנאמנות המוגבלת (אנ') (קרטלים ומונופולים פרטיים). עם זאת, לאחר עלייתם לשלטון, ניהלו הנאצים מדיניות הפרטה – בדרך כלל, הפרטה מחדש של נכסים שהולאמו על ידי המדינה בזמן השפל הגדול – נרחבת: המגזר הבנקאי, שהולאם ברובו ב-1931 ו-70% ממנו נשלטו על ידי המדינה ב-1934, הופרט מחדש בין 1935 ל-1937 במספר הנפקות גדולות. גם אחוז המניות שהחזיקה הממשלה בקונגלומרט הפלדה Vereinigte Stahlwerke (אנ') ירד מ-52% ל-27%. גם נכסים שהיו מאז ומתמיד בשליטת המדינה, כמו תשתיות ציבוריות ברמה העירונית, הופרטו במידה רבה. פרופסור חרמה בל מאוניברסיטת ברצלונה, שחקר את הנושא, קבע כי גרמניה הנאצית הייתה המדינה היחידה שנקטה במדיניות של הפרטות בשנות ה-30, בניגוד למגמה של הגברת ההתערבות הממשלתית במשק ברחבי העולם. מדיניות זו נבעה מהצורך הפוליטי להשיג תמיכה בקרב חוגי התעשיינים ומהצורך הכלכלי לייצור הכנסה שתממן את החימוש-מחדש"
קצת מצחיק להגיד שהנאצים היו סוציאליסטים עם כל ההפרטה שהם עשו
Unlike · Reply · 2 · 14
hr
כשההסטוריה משיקה לאקטואליה ,למשל הויכוח הכלכלי הפנימי בישראל בין יותר קפיטליזם ליותר סוצילדמוקרטיה ,אנשים משתגעים, מאבדים אפילו שאריות של חשיבה הגיונית או הצמדות הגונה לעובדות או הבנה נכונה של המציאות ההסטורית ופונים לדמגוגיה טהורה כאילו הם מועמד לכנסת לפני הבחירות.

היטלר השתמש בתחילת הדרך בשם סוציאליזם כדרך למשוך קולות אך נפרד סופית מהאלמנטים הסוציאליסטים במפלגתו בליל הסכינים הארוכות 1934 כשחיסל את ראש ה-ס.א ארנסט ריהם שאכן היה איש עם שאיפות סוציליסטיות, והעדיף במקום מי שהלך אתו מראשית הדרך לחבור לבכירי הצבא ולטייקונים של התעשייה הגרמנית כמו משפחת איילי הפלדה והנשק "קרופ".

אבל למה שהעובדות והאמת יהיו חשובות ? אם מישהו שייך היום בישראל למפלגה שבעד יותר קפיטליזם ורוצה להשמיץ את הסוצילדמוקרטיה, לטעון שהיטלר היה סוציליסט עוזר לויכוח הפוליטי .אז מה העובדות והאמת חשובות בכלל?



  
עובדה אחרונה (למי שמתעניין בעובדות) - ביוני 1932, חצי שנה לפני המינוי של היטלר לקנצלר, מתמנה לקנצלר מנהיג האגף הימני-לאומני של מפלגת המרכז הגרמנית פראנץ פון פאפן. פאפן הוא פוליטיקאי שנשען על תמיכת הצבא, התעשיינים ובעלי האחוזות הגדולות. בהסכמה חשאית עם היטלר הוא מתעלם ממעשי האלימות של הנאצים ברחובות. היטלר באותה שעה מחזק את קשריו עם יצרני הפחם והפלדה. ופון פאפן הימני-לאומני הוא זה שמצליח לרכך את התנגדותו העיקשת של הנשיא הזקן הינדנבורג להיטלר (הנשיא ע"פ החוקה של רפובליקת ווימאר הוא זה שממנה את הקנצלר) פאפן משכנע את הנשאי הינדנבורג שהימין בראשותו בצירוף הנאצים בראשות היטלר יוכלו להרכיב יחד ממשלה יציבה, כאשר פון פאפן מסכים להיות סגנו של היטלר, ומבטיח להינדנבורג שמממיקומו בתפקיד הסגן של הקנצלר היטלר הוא ינהל את העניינים באמת. בממשלה שמוקמת יש רק שלושה שרים נאצים, השאר שהם רוב השרים ממפלגות מרכז-ימין. היטלר מתמנה בינואר 33 והשאר 
H
O ברור שהם לא היו סוציליסטים אבל אנשים יאמינו למה שהם רוצים להאמין וידחו כל ראיה, הוכחה ,טענה הגיונית שמפריעה להם לחשוב מה שמתאים לאמונות המוקדמות שלהם...
Like · Reply · 1 · 4 mins
O

כן... מחקר ובירור עובדות זה לחלשים. טיעונים פופוליסטיים חברי ביסוס עובדתי, זה הרבה יותר כיף.

עד היום פאשיסטים מהימין הקיצוני מזדהים עם היטלר והרעיונות שלו. לעומת זאת אף סוציאליסט או קומוניסט מזדהה עם היטלר בשום צורה


Y
ההערה על הסוציאליזם שמילה נאציזם סתם פרובקטיבית וכצפוי תפסה את כל הויכוח. אבל המדליה עצמה מעניינת מאוד. מעניין גם שהנאצים ניסו לנכס (לפחות בשלב זה - לא יודע אם כך היה 10 שנים מאוחר יותר) את ה-1 במאי והפטיש והמגל, בעודם רואים בסוציאליסטים והקמוניסטים בוגדים.
Like · Reply · 9 mins


H
הכל מתחיל ונגמר בפוליטיקה עכשוית. הכל כפוף לויכוח העכשוי. ההסטוריה היא רק סיפור כיסוי. כי אם "נוכיח, בהבל פה שהנאצים היו סוציליסטים אז "בהכרח, זה פוסל את הסוצילדמוקרטים במדינות המערביות בימנו ,כולל הסוציליסטים הישראלים... למה ? ככה ,לא צריך הסבר הגיוני ,מספיק שזה פופוליסטי ודמגוגי.
Like · Reply · Just now
H

זה מקומם, כי מדובר בויכוח דמגוגי. מאד קל לברר את הדברים. מהי מדינה בעלת מאפיינים סוציאליסטיים הרי אנחנו יודעים. מה היתה המדינה הנאצית לא ממש מסובך לברר. נשאר רק להשוות.
אבל זה יותר מדי מסובך ומורכב. יותר קל להגיד שהם היו סוציאליסטים כי ככה קראו להם, ואם יש איזו מדליה נאצית מה 1 במאי בסביבה, זה בכלל טיעון מנצח... כי עובדות, הוכחות וטיעונים מורכבים זה נורא מעייף, וכל כך לא פוליטי.



מתוך ויקיפדיה:
"במצעה המקורי, "תוכנית עשרים-וחמש הנקודות" (גר') מ-1920, קראה המפלגה הנאצית להלאמת כל הבנקים וחברות הנאמנות המוגבלת (אנ') (קרטלים ומונופולים פרטיים). עם זאת, לאחר עלייתם לשלטון, ניהלו הנאצים מדיניות הפרטה – בדרך כלל, הפרטה מחדש של נכסים שהולאמו על ידי המדינה בזמן השפל הגדול – נרחבת: המגזר הבנקאי, שהולאם ברובו ב-1931 ו-70% ממנו נשלטו על ידי המדינה ב-1934, הופרט מחדש בין 1935 ל-1937 במספר הנפקות גדולות. גם אחוז המניות שהחזיקה הממשלה בקונגלומרט הפלדה Vereinigte Stahlwerke (אנ') ירד מ-52% ל-27%. גם נכסים שהיו מאז ומתמיד בשליטת המדינה, כמו תשתיות ציבוריות ברמה העירונית, הופרטו במידה רבה. פרופסור חרמה בל מאוניברסיטת ברצלונה, שחקר את הנושא, קבע כי גרמניה הנאצית הייתה המדינה היחידה שנקטה במדיניות של הפרטות בשנות ה-30, בניגוד למגמה של הגברת ההתערבות הממשלתית במשק ברחבי העולם. מדיניות זו נבעה מהצורך הפוליטי להשיג תמיכה בקרב חוגי התעשיינים ומהצורך הכלכלי לייצור הכנסה שתממן את החימוש-מחדש"
קצת מצחיק להגיד שהנאצים היו סוציאליסטים עם כל ההפרטה שהם עשו


H

99. מה שעשית זה לעשות קופי פייסט של טקסט ענקי, שהוא בסה''כ דיעות של אנשים

ובשאר ההודעות לעשות בדיוק את מה שאתה מתלונן עליו עכשיו. הגחכה של כל מי שיטען כי היטלר היה סוציאליסט.
חידה: מי אמר את הדברים הבאים?
"אנחנו סוציאליסטים. אנחנו אויביה של המערכת הכלכלית הקפיטליסטית המנצלת את החלש מבחינה כלכלית על ידי משכורות לא הוגנות.
מערכת המעריכה את האדם על פי עושרו ורכושו במקום על פי יכולותיו וביצועיו, וכולנו נחושים להרוס את המערכת הזו בכל מחיר"
למען הסר ספק - במקרה של היטלר, אני לא חושב שאפשר לומר חד משמעית כי היה שמאלני, אבל גם לא חד משמעית כי היה ימני. אני לא חושב שהוא דוגמה קלה כמו סטאלין, מאו, קסטרו, פול פוט וכו'. הוא בבירור היה סוציאליסט (ולא ברור לי על אילו "הפרטות" מדובר בבלוג שהבאת), וגם בבירור רדף מיעוטים בצורה שמשטרים שמאלנים (וגם ימנים) לא עושים.
אבל סוציאליסט? לא נראה לי שיש ויכוח על כך.

Socialism has a record of failure so blatant that only an intellectual could ignore or evade it



דני 

115. או....עכשיו התחלנו עם אחד השקרים של הליברטריאנים. מייחסים להיטלר דבר שלא אמר.

אמר את זה שטרסלר, מנהיג הפלג הסוציליסטי במפלגה הנאצית שנרצח בהוראת היטלר כשהיטלר נתן את ההוראה ב 1934 לרצוח את כל הסוציליסטים במפלגה הנאצית.
https://en.wikiquote.org/wiki/Gregor_Strasser
Gregor Strasser
We must take from the right nationalism without capitalism and from the left socialism without internationalism.
Gregor Strasser (May 31, 1892 – June 30, 1934) was a politician of the German Nazi Party (NSDAP). Gregor Strasser reorganized the whole NSDAP structure, both in its regional formation and its vertical management hierarchy. During the Nazi Party purge, also known as the Night of the Long Knives, Strasser was imprisoned and then assassinated on Hitler's personal order by the Berlin Gestapo on June 30, 1934. His assassins shot through a window into Strasser's cell, killing him.
Sourced
We are Socialists, enemies, mortal enemies of the present capitalist economic system with its exploitation of the economically weak, with its injustice in wages, with its immoral evaluation of individuals according to wealth and money instead of responsibility and achievement, and we are determined under all circumstances to abolish this system! And with my inclination to practical action it seems obvious to me that we have to put a better, more just, more moral system in its place, one which, as it were, has arms and legs and better arms and legs than the present one!




162. להבנתי, מקור הציטוט הוא מהספר ''אדולף היטלר'' מאת ג'ון טולנד
בתגובה להודעה מספר 115
שבו הוא מצטט את היטלר מנאום שלו ב-1 במאי (איזו הפתעה...) 1927.
Socialism has a record of failure so blatant that only an intellectual could ignore or evade it


דני 

165. אתה יכול לסרוק את הדף מהספר ? כי אני נתתי רפרינס שזה היה שטרסלר...
בתגובה להודעה מספר 162
https://books.google.co.il/books/about/Adolf_Hitler.html?id=ZzBkAwAAQBAJ&source=kp_cover&redir_esc=y

דני 

166. אתה צודק בעובדות . מצאתי את זה...
בתגובה להודעה מספר 162
https://en.wikiquote.org/wiki/Socialism
אתה צודק בעובדות . מצאתי את זה...
אבל בוא נזכור כמה שקרן ומניפולטיבי הוא היה ואיך היה אומר מה שמשרת את מטרותיו באותו רגע. ראה למשל את נאום השלום ברייכסטג ב 1935 בוא הבטיח לעולם שפני גרמניה לשלום ואינה מעונינת במלחמה. כך שכל מכלול התנהלותו ומדיניותו מצביעים על הונאה נוספת בדברים האלו.
Pr  

173. פחות או יותר כל הרוצחים הסוציאליסטים הגדולים בהיסטוריה היו שקרנים ומניפוליטיבים

ובת'כלס סוציאליזם לא באמת עניין אותם אלא כוח. זה לא סותר.
היטלר על פי דבריו היה סוציאליסט, וזה גם ניכר בכך שהמשטר הגרמני היה מעורב בכל תחום בחיי הפרט.
האם לפי זה לטעון שהיה שמאלני? כנראה שזה לא נכון לעשות זאת, כי היו במשטר שלו מאפיינים שאפשר למצוא בארגוני ימין קיצונים (ולמען האמת גם בלא מעט ארגוני שמאל קיצונים כיום, מאז שחברו לאיסלאם הקיצוני כנגד העולם החופשי).
האם זה גורם לי לומר שהטענה "היטלר היה ימני" היא לא מדויקת? כן.



דני 

174. הבעיה היא שיש כל מיני דרכים להגדיר ימני ושמאלני...כל הגדרה היא רחבה ופרוצה
בתגובה להודעה מספר 173
הבעיה היא שיש כל מיני דרכים להגיד ימני ושמאלני...כל הגדרה היא רחבה ופרוצה גם כהניסט הוא ציוני וגם בוז'י או כל שמאלני שרק רוצה מדינה יהודית בגבולות 67- שניהם ציונים.
בכל אופן ,לאומנות ,פאשיזם, חירחור מלחמות, רצון לכבוש ולשעבד עמים אחרים, אמונה בגזע העליון הם מאפייני פאשיזם שמוגדר כסוג של ימין ,הגם שמאמין בסוג של קולקטיביזם ושונה מהימין שמאמין בחירות הפרט ואינדווידואליזם.




דני 

169. וליתר דיוק,המשמעות שהוא יצק במילה סוציליזם שונה לחלוטין מהמשמעות שהוגי הסוצילדמוקרטיה

המערבית יצקו בה שגם היא שונה מהמשמעות שהקומוניסטים יצקו בה.
זה לא אותו סוציליזם. זה אידאולוגיות שונות לחלוטין. תקראו מה היטלר כתב על סוציליזם ותארו שאין קשר למה שמוגדר סוציל דמוקרטיה מערבית. זה כמו שגם כהניסטים וגם שמאלנים ציונים שניהם ציונים. זה לא אותה ציונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

סין, טאייוון

  תעלומה של שי : אפשרות פלישה לטאייוון :   התעלומה של שי : נשיא סין הוא לאומן סיני עם מנטליות של המערב חורש את רעתה של סין . בענין הזה הוא ת...